postheadericon Rynek reklamy a multimedia

Wydatki, jakie wynosi źródło, które finansuje reklama w Polsce prezentują się skromnie na tle krajów Świata. Jednakże rozwój branży w Polsce świadczy o dużej dynamice. Według informacji GUS-u na podstawie kryteriów przyjętych w Europejskich Klasyfikacji Działalności na koniec roku 2008 w Polsce istniało 16 358 agencji reklamowych, podczas gdy w 1999 roku było ich zaledwie 11tysiecy. Większość z nich to agencje małe, mimo to pozyskanie nowych miejsc dla reklamy zewnętrznej świadczy o trendach branży i jej znaczeniu na rynku. Obecnie, w okresie stagnacji gospodarczej, branża reklamowa również odczuwa zastój. Polska scena reklamowa szybko upodabnia się do rynków zachodnich. Jest to związane z procesem usamodzielnienia się osób dotąd cierpiących doświadczenie z wielkich agencji zachodnich. Dodatkowo dziś wielką popularnością cieszy się reklama w Internecie. Przyczyną usamodzielnienia się polskich twórców jest także niekoniecznie harmonijna współpraca pomiędzy rynkiem polskim, a zagranicznym.

Comments are closed.

Strony
Najnowsze komentarze
    Z branży
    • A może tak internet?
      Każdy z nas doskonale wie o tym, że w dzisiejszych czasach niemalże obowiązkiem stało się to, aby po prostu posiadać dostęp do internetu. Dlatego też niejednokrotnie dochodzi do takich sytuacji, …
    • Elektroniczny ochroniarz, czyli zabezpieczenie domu lub mieszkania
      Coraz częściej w nowo wybudowanych domach pojawiają się elektroniczni, multimedialni ochroniarze. Czy to oznacza, że przed domem stoi rodem z science fiction robot? Nasz ochroniarz, to panel elektroniczny, którego odpowiednie …
    • Serwer dla firm
      Czy warto mieć firmowy serwer?. Wiele ludzi prowadzących własną działalność gospodarczą, zastanawia się czy warto jest inwestować w firmowy serwer, którzy może służyć jako serwer plików na którym robione są …